Sponsored By

Sponsored By
Конкурс "Красиво село"- Участвайте тук. Спечелете ваучер на стойност 50 лв от Photo Pavillion!

понеделник, 16 май 2011 г.

Дребен бизнес: 10 правила на успеха (полезно)


Ежедневно се създават нови фирми за дребен бизнес. Някои ще преуспеят, но много от тях няма да издържат на конкуренцията. Дали ще процъфтява вашият бизнес или ще се присъедини към хилядите подобни, спънали се по пътя? По-долу ще намерите десет правила, които ще осигурят ръст и просперитет за вашия дребен бизнес.
-         Намерете ниша
За малкия бизнес просто е необходимо да се намери ниша. Малка компания с много ограничени ресурси може много ефективно да работи в тясна пазарна ниша. Концентрирайте своите усилия върху достатъчно тясно пазарно предложение. Под това се разбира следното: трябва да се придържате към нещото, което правите най-добре от всичко, вие трябва да станете експерт в тази област.
Разберете, не е възможно да сте забележителен във всичко. Като се концентрирате  върху тясна пазарна ниша, вие ще избегнете незабавен сблъсък с по-едър конкурент. Ако вие организирате железария, продавайки всичко: от бои до строителен материал, бъдете сигурни, че строителните хипермаркети в района ще причинят вашия провал.
Обаче, ако вие опитате да ограничите своето предложение до материали за производство на маси, например, вие можете да станете най-добрият продавач на дребно в този сегмент.
-         Бъдете дребни, но мислете на едро
Най-често задаваният въпрос на начинаещите дребни предприемачи е: „Как ще мога да се конкурирам с големите компании?” Дребният бизнес има предимства, които са му присъщи в сравнение с големите предприятия: гъвкавост, способност бързо да реагира, по-личен подход към клиента. Убедете се, че вашият бизнес използва максимално предимствата в тези области. Нали точно те са силата на малкия бизнес.
-         Подчертавайте предимствата на вашия продукт
 Обяснявайте на своите клиенти предимствата и разликите на вашите стоки и услуги. Подчертавайте уникалните решения, които им предлагате. Избягвайте копиране, много рядко имитаторите преуспяват на пазара. Затова изучавайте, но не копирайте своите конкуренти. Вашата стока трябва да има лесно различима опаковка.
-   Първото впечатление има значение
 Стремете се към качество и точност от самото начало. Това означава следното: добре изложени стоки в магазина, учтиви сътрудници, привлекателен глас по телефона и т.н. Ако обаче вие сте единственият човек, занимаващ се бизнеса, помнете, че само от вас зависи да положите всички нужни маректингови усилия.
Всеки човек, с когото се сблъсквате е ваш потенциален клиент или реферал ( т.е. този, който ще привлече нови клиенти) в случай, че му направите впечатление като човек или направите впечатление със своите професионални навици или продукт.
Убедете се, че винаги изглеждате представително, работете професионално и проявете достатъчна осведоменост за своята работа.
-         Добра репутация
 Вашият бизнес се крепи на неговата добра репутация. Нужно е да създадете добра репутация по отношение на вашата стока и на вашата комуникация с клиента. Помнете, че успехът има две съставни части: качествени услуги и превъзходно обслужване. Винаги се грижете за качеството. Ако сте данъчен консултант, винаги се старайте да подготвите съвършено точен, идеално изпълнен отчет за данъците на своите клиенти.
-         Постоянни подобрения
 Предприемачите знаят, че не трябва да проявяват закостенялост в мисленето и винаги трябва да търсят начин да подобрят продукта и обслужването. Вие рискувате да изостанете от бързо развиващите се конкуренти ако сте склонни към начин на мислене „винаги сме го правили точно така”. Бизнесът днес изисква от вас да намирате новите решения бързо!
-        В слушвайте се в своите купувачи/клиенти.
 Нека пазарът да задава вашият ход: вслушвайте се и реагирайте на нуждите на вашите клиенти. Вашите клиенти трябва да чувстват, че са важни за вас, именно защото са ваши клиенти. Обръщайки внимание на клиентите, печелейки тяхното доверие, вие не само ще получите верни купувачи, но и хора, които ще ви препоръчват.
Помнете, личната препоръка и мълвата – това е най-евтиният и най-ефективен маркетинг.
-         Планирайте успеха си
 Предприемачът трябва да разбира силата на планирането. Добрият план ще ви помогне да увеличите своите шансове на успех, а също ще ви помогне да определите своята бизнес-стратегия, ще ви помогне правилно да определите цените, ще ви подскаже продажбите и ще контролира нивото на риска. Планът ви говори за това, накъде сте се насочили и как да стигнете там.
Да стартираш бизнес без план е все едно да отиваш в далечно пътуване без пътна карта.
 -         Бъдете новатор
Постоянно използвайте нововъведения, бъдете в крак със съвременните технологии. Използвайте измененията като база за подобряване на своите продукти и своята репутация. Винаги търсете нови начини да изпълните операцията. Прилагайте тези, които могат да подобрят качеството на вашите продукти и ефективността на вашите действия.
-         Работете  с акъла си
 Като предприемач вие трябва да имате увереност в себе си + перманентно желание да развивате идеите си. Изследванията показват, че успех в предприемачеството постигат хора с поглед и перспектива, които могат да приемат съществуващите условия, такива каквито са, и които действат според тези условия.
Те знаят как да управляват времето си, съзнавайки важността както на почивката, така и на работата. Тези хора често сменят посоката, когато виждат, че техните предишни планове не работят. Основното е, че те осъзнават своите слаби страни и се движат в посока на привличане на съюзници и усъвършенстване на навиците си. Всичко това е необходимо за да тръгне бизнесът в правилната посока.

Няма коментари:

Публикуване на коментар